Friday, May 23, 2008

Zhenya <3



Tenkte kanskje det passet godt nå mot slutten av skoleåret å dedikere et innlegg til Zhenya :)

Zhenya kom i klassen vår litt etter at vi begynte på 2.året. akkurat for seint for å få være med på parken desverre! Hun kom fra Russland og byen Akrhangelsk, noe jeg er utolig glad for at hun gjorde. At hun akkurat valgte Norge og Bodø var vel kanskje litt tilfeldig, men det er noe jeg nå i ettertid er ufattelig glad for.

Zhenya var virkelig ei gojente som kom inn i den lille gjengen av venner som jeg har på skola, og jeg må si jeg syntes litt synd på henne i begynnelsen, tenk deg å komme til Norge og ikke kunne et kvekk norsk!! det er virkelig beundringsverdig at hun turte å ta avgjørelsen med å reiste til et helt fremmed land uten å kunne språket der i det hele og store...Det er bare noe jeg står i respekt av hos denne fantastiske jenta :)

Hun var virkelig som et friskt vindpust i vennegjengen, og ei vi virkelig fikk prøve ut engelsken vår på i begynnelsen, i og med at det var eneste måten å kommunisere på da. Hun er jo kjempeflink i engelsk fra før av, men selvfølgelig etterhvert som tiden gikk ble det på tide og lære henne og snakke helt norsk, noe som til tider kune være ekstremt morsomt :)
Jeg vet at hun hadde problemer med å uttale enkelte av våre norske ord i begynnelsen men det gikk seg fint til etterhvert!

Jeg skjønner godt at norsk helt sikkert er et veldig vanskelig språk og lære seg å snakke, men ingen stopper Zhenya :) fra hun lærte seg en av sine første norske setninger som jeg tror var "du har fin rompe!" så gikk det ikke lange stunden før hun skjønte så og si alt vi snakket om, og hun selv begynte og snakke veldig bra norsk. Det at vi sluttet og snakke engelsk til henne hjalp kanskje også litt, da var det ingenting å gjøre, for norsk måtte hun jo lære!

Etter at Zhenya nå snart her vært her i et år så kan jeg nesten ikke skjønne hvor tiden har blitt av!!! den har gått så utrolig fort, og vi har gjort så utrolig mye morsomt sammen som jeg aldri kommer til og glemme. Jeg må også nevne at jeg har lært overraskende mye om Russland også dette året, inkludert litt russisk, kanskje ikke akkurat ord som burde skrives ned her, men likevel morsomt å kunne litt russisk:)

Det at hun også liker fotball er jo kjempeartig, vi har vært på mange morsomme glimt kamper sammen, og hun er ufattelig god på alle glimt sangene nå :D vi har mange morsomme glimt-øyeblikk og en utrolig morsom DGH fest og tenke tilbake på, var kanskje ikke så mye stemme igjen etter noen av kampene så mye som vi ropte!

Jeg kan ikke tro at om bare en liten måned skal hun tilbake til Russland, jeg velger rett og slett og ikke tenke så alt for mye på det nå, for det er så trist :,(

Jeg tenker heller på at den lille tiden vi har igjen sammen med den UTROLIG flotte jenta må vi utnytte så bra som vi bare kan, vi har allerede laget en liste over mål hun skal gjøre her før hun drar tilbake, og noen punkter er allerede tatt, hehe ;) Men det er enda mange igjen, men egenlig litt for lite tid...men vi må gjøre det beste ut av hver dag fremover nå ;D

Jeg kommer aldri i verden til å glemme denne fantastiske Jenta, hun er så utolig bra og god på alle måter, og jeg håper virkelig ikke at vi mister kontakten når hun drar tilbake til Russland, det skjer vel heller neppe! for en venn som Zhenya som er så bra, snill, søt og morsom vil man ikke miste uner noen omstendigheter...

Jeg er kjempegla i deg Zhenya, og kommer til og savne deg noe helt utrolig mye når du drar tilbake til russland, men jeg både tror og håper at vi skal klare og holde kontakten i ettertid også. Og jeg skal helt klart komme til Russland og besøke deg om ikke så alt for lenge<33
















1 comment:

Linn said...

Så flott tekst!!! Veldig koselig :-)